Jaglanka z truskawkami

jaglanka z truskawkami 1

Pyszna, zdrowa, owocowa alternatywa budyniu!

Czasami mamy wrażenie, że ekologiczne produkty, które stają się nagle popularne, to jakieś nowości z wysokiej półki, z zagranicy – topinambur, kasza jaglana… Nic bardziej mylnego!

Kasza jaglana, na przykład, to jedna z najstarszych kasz (początki w epoce neolitu, pozyskiwana z ziaren prosa), którą od wieków jadali nasi przodkowie. Stąd jej druga nazwa – “polski ryż“. Podobnie jak topinambur (słonecznik bulwiasty, w Polsce od ok. XVII stulecia), została jednak zepchnięta z piedestału przez rośliny, które łatwiej uprawiać np. ziemniaki.

Dlaczego warto powitać kaszę jaglaną w swojej kuchni?

  • zawiera dużo łatwo przyswajalnego białka
  • wśród kasz wyróżnia się najwyższą zawartością witamin z grupy B:
    B1 (właściwy rozwój kości),
    B2 (układ odpornościowy, wzrok, stan skóry, włosów i paznkoci, pomaga w leczeniu anemii),
    B6 (wchłanianie białka, niezbędna do produkcji hemoglobiny)
  • skarbnica żelaza, potasu, magnezu, miedzi, wapnia i fosforu!
  • jest lekkostrawna
  • nie zawiera glutenu
  • wspomaga koncentrację (sesja się zbliża!)

Ksylitol natomiast to zdrowsza alternatywa dla cukru. Przyrządzany na bazie cukru brzozowego, nie podnosi stężenia glukozy we krwi i zawiera prawie o połowę mniej kalorii niż biały cukier/fuktoza w owocach! Nadaje się do wszelkiego rodzaju desrów, wypieków, ponieważ pod wpływem wysokich temperatur nie traci swoich właściwości 🙂

Deser możecie przygotować także z brzoskwiniami (3 sztuki) albo z gruszką (2 sztuki). Deser możesz, zamiast cukrem, posłodzić syropem daktylowym (klik).


“Królowa kasz” z truskawkami


Porcje:
Czas:
Trudność:

2 duże lub 4 mniejsze
20 min
łatwe


    1. Jest świetna! Choć przygotować sypką kaszę jaglaną to sztuka 🙂 U mnie dziś wystąpiła w roli klusek, a zaraz potem wykorzystałam ją do kolejnego deseru. Pozdrawiam 🙂

Zostaw wiadomość

Twój adres email nie zostanie opublikowany Wymagane pola oznaczone *