Lekka owsianka jogurtowa z chia

Owsianki z owocami są pożywne, pyszne i sycące, dlatego idealnie nadają się na śniadanie. Do tej pory przyrządzałam je na mleku, po prostu gotując w nim płatki owsiane z ewentualnymi dodatkami – patrz tu.

Korzenne, gorące owsianki dobrze sprawdzają się zimą. Jeśli jednak wiemy, że po wyjściu z domu przywita nas letni upał, może lepiej będzie zjeść lekkie, letnie śniadanie. Poniższy przepis jest bardzo łatwy – oparty na wymieszaniu składników. Poza tym, jeśli przygotujecie jogurt i płatki poprzedniego dnia, zrobienie owsianki zajmie Wam rano 5 minut, zatem znacznie mniej czasu, co jest przecież na wagę złota, jeśli wyłączamy 8 budzików z rzędu 🙂

Przelanie płatków wrzątkiem jest zalecane, jeśli przeszkadza Wam mączny posmak wody, w której namaczne były płatki.
Karmelizowany rabarbar to absolutny hit! REWELACJA. Przekonajcie się sami.

Dziękuję Klaudii za inspirację, oryginalny przepis znajdziecie tutaj. Autorka dodała do owsianki także marakuję – próbowałam, pycha. Jeśli nie mieliście  ztym owocem styczności, to powiem Wam, że smakuje jak sok multiwitaminowy 😀 A wygląda o tak:

owsianka z rabarbarem

Lekka jogurtowa owsianka z chia


Porcje:
Czas:
Trudność:

1
10 min przygotowanie + min. 2 h namaczanie
łatwe


Zostaw wiadomość

Twój adres email nie zostanie opublikowany Wymagane pola oznaczone *