Potrawka z warzyw i pomarańczowo-migdałowej polenty

Bardzo pożywne, przepyszne danie wegetariańskie (zrezygnujesz z dodatku masła to będzie nawet wegańskie:) ). Jeśli do tej pory nie używaliście polenty (kaszka kukurydziana), to gorąco zachęcam. Dla mnie jest ona idealnym substytutem purée ziemniaczanego. Przygotowanie wymaga o stokroć mniej pracy i czasu (nie musisz obierać, gotować ziemniaków – już oszczędzasz 25 min! A to dużo, gdy burczy nam w brzuchu, prawa? :D), jest także mniej skomplikowane (nie musisz zachodzić w głowę “czym i z czym by tu teraz rozgnieść te ziemniaki?”) i brudzisz przy tym mniej naczyń! Poza tym polenta jest pożywna, nie zawiera skrobi, cholesterolu (!), a za to głównie węglowodany i można z łatwością przygotować dokładnie taką porcję, jakiej potrzebujemy. Uniwersalna zasada podczas gotowania: jedna łyżka suchej polenty = ok. 30 ml płynów. Aby przygotować jedną porcję – jako dodatek do dania, będziesz potrzebować około 50 g suchej polenty, czyli 5 łyżek. Z jednej łyżki otrzymasz mniej więcej jedną kulkę ugotowanej polenty (zdjęcie).


Chrupiące migdały, obłędnie smakująca i pachnąca pomarańczami polenta, chrupka cieciorka i soczyste pomidorki


Porcje:
Czas:
Trudność:

3
45 min
łatwe


Zostaw wiadomość

Twój adres email nie zostanie opublikowany Wymagane pola oznaczone *